fbpx

6 leczniczych właściwości rzodkiewki PLUS przepis na pesto z liści rzodkiewki


1 komentarz, 200 liczba udostępnień

Nikogo już chyba nie dziwi, że nasza żywność ma terapeutyczne działanie na organizm. Co ważne, ta zwyczajna i niedroga żywność – może znacznie wpłynąć na zdrowotną kondycję ciała.

Dlatego dziś poznasz zalety jedzenia rzodkiewki, które są tak łatwe w uprawie, że możesz je sam sobie wyhodować w ogródku albo nawet na parapecie w domu.

Jednak zanim o tym – to najpierw musisz wiedzieć, że niestety rzodkiewki kumulują azotany obecne w nawozach, a ich nadmiar w organizmie może wywołać biegunki i zatrucia.

Ze względu na to – aby cieszyć się leczniczymi właściwościami – najlepiej abyś jadł rzodkiewki ze sprawdzonego źródła albo te, które sam sobie wyhodowałeś.

Czemu rzodkiewka jest taka zdrowa?

Ponieważ zawiera w sobie sporo błonnika, minerałów (potasu, fluoru, wapnia, fosforu, magnezu, cynku, żelaza, siarki, miedzi) oraz witamin z grupy B a do tego, niacynę, kwas foliowy, retinol, prowitaminę A.  

Poznaj…

6 leczniczych właściwości rzodkiewki

1. Wykazuje działanie hamujące i cytotoksyczne w rozwoju komórek raka m.in. prostaty, jelita grubego, piersi – gdyż zawiera sulforafen.

2. Przyśpiesza metabolizm i wspomaga odchudzanie – ponieważ zawiera błonnik i potas biorący udział w spalaniu tłuszczów.

3. Usprawnia pracę wątroby i układu pokarmowego – albowiem pobudza wydzielanie żółci i niszczy szkodliwe bakterie znajdujące się w przewodzie pokarmowym.

4. Zapobiega anemii – gdyż jest zasobna w żelazo.

5. Działa antybakteryjnie i przeciwzapalnie – bo zawiera związki siarki i kwercetynę.

6. Wzmacnia włosy i paznokcie.

View this post on Instagram

❓Czemu rzodkiewka jest taka zdrowa❓ ➡️ Zawiera w sobie sporo błonnika, minerałów (potasu, fluoru, wapnia, fosforu, magnezu, cynku, żelaza, siarki, miedzi) oraz witamin z grupy B, a do tego niacynę, kwas foliowy, retinol, prowitaminę A. ➡️ Liście rzodkiewki także odznaczają się dużą zawartością witaminy C, wapnia, fosforu i żelaza. Ponadto mają one 2 razy więcej witaminy C niż cytryna oraz o wiele więcej wapnia i żelaza niż szpinak. #rzodkiewka #zdrowo #zdrowesniadanie #zdrowe #zdrowystylżycia #zdrowejedzenie #zdroweodzywianie #zdrowadieta #zdrowie #zdroweprzepisy #zdrowyobiad #zdrowojem #zdroweodżywianie #fit #dieta #infografika

A post shared by SzanujeZdrowie (@szanujezdrowie.pl) on

Wiesz już, że korzeń rzodkiewki jest bardzo zdrowy. A teraz ciekawostka!

Liście rzodkiewki także odznaczają się dużą zawartością witaminy C, wapnia, fosforu i żelaza. Ponadto mają one 2 razy więcej witaminy C niż cytryna oraz o wiele więcej wapnia i żelaza niż szpinak.

Jak zrobić niesamowicie zdrowe pesto z liści rzodkiewki?

Krok 1. Liście rzodkiewki (1 pęczek) zalej wodą, dodaj łyżeczkę sody i odstaw na chwilę.

Krok 2. Liście przepłucz pod bieżącą wodą, pokrój, włóż do blendera, zalej oliwą z oliwek (6 łyżek) i zblenduj.

Krok 3. Po chwili blendowania dodaj 2 ząbki czosnku, sok z 1 cytryny, ½ łyżeczki soli, ½ łyżeczki pieprzu i ponownie całość zblenduj.

Krok 4. Osobno zblenduj płatki drożdżowe (4 łyżki) i prażone ziarna słonecznika (5 łyżek).

Krok 5. Połącz pastę z liści rzodkiewki z płatkami drożdżowymi oraz ziarnami słonecznika i ponownie całość zblenduj.

Krok 6. Gotową pastę przełóż do słoiczka i przechowuj kilka dni w lodówce.

Krok 7. Pesto podawaj z makaronem, warzywami, kotletami, kanapkami

To tyle.

Smacznego życzę.

Sprawdź, jaka jeszcze żywność ma lecznicze właściwości


LUBISZ TO? UDOSTĘPNIJ:

1 komentarz, 200 liczba udostępnień
Basia

Cześć, jestem Basia! Od wielu lat zgłębiam tajniki zdrowego życia i tego, jak naturalnymi metodami chronić swoje zdrowie.Piszę blog i poradniki, w których pokazuję, jak dbać o siebie i swoją rodzinę w sposób naturalny.

1
Dodaj komentarz

avatar
Bożenka
Gość
Bożenka

całą zimę czeka się na świeżą rzodkiewkę z działki 😉