Kiedy jeść obiad? Poznaj najlepsze pory posiłków


5 liczba udostępnień

O której godzinie właściwie powinniśmy jeść śniadanie? Jakie są najlepsze pory posiłków w trakcie dnia? Może Cię zaskoczę ale…nie ma idealnych ram godzinowych dla posiłków spożywanych codziennie.

Już za moment poznasz najważniejsze wskazówki dotyczące najlepszych godzin spożywania posiłków.

Najlepsze pory posiłków – kiedy jeść śniadanie?

Prawdziwe jest powiedzenie, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia.

Zdecydowanie wpływa na poziom energii podczas dnia. Jeśli pominiesz poranny posiłek, może to doprowadzić do wielu negatywnych konsekwencji w godzinach późniejszych.

Kiedy jest najlepsza pora na śniadanie? Zjedz w ciągu pierwszej godziny po przebudzeniu. Jeśli zjesz śniadanie do godziny 10:00, naturalnie obniżysz uczucie głodu w ciągu dnia. Badania pokazują, że osoby regularnie jedzące śniadania mają niższy poziom glukozy we krwi.

Jeśli rano mocno się spieszysz i nie masz czasu na przygotowanie śniadania, przedstawiam Ci prosty przepis na naturalne śniadanie, które pobudza na cały dzień.

Kiedy jeść obiad?

Nasze ciało spala najwięcej kalorii popołudniu oraz wieczorem. Pamiętaj, żeby nie pomijać obiadu, szczególnie kiedy Twoja praca jest wymagająca fizycznie i psychicznie.

Spróbuj zjeść obiad około 4-5 godzin po śniadaniu, czyli maksymalnie do godziny 15:00.

Wiele badań wskazuje, że obiad powinien być największym i najbardziej kalorycznym posiłkiem w trakcie dnia.

Kiedy jeść kolację?

Kolacja powinna być ostatnim posiłkiem w trakcie dnia. Najlepsza pora spożywania tego posiłku powinna być dostosowana m.in do godziny kładzenia się spać.

Główna zasada jest następująca: jedz kolację nie później niż 2-3 godziny przed snem. Inne podejście jest takie, by jeść kolację 4-5 godzin po obiedzie.

Pamiętaj by odpowiednio dopasować ten czas, ponieważ unikniesz niepotrzebnego podjadania przed snem. Dodatkowo, z założenia kolacja powinna być niewielka. Jedzenie przed snem bywa kontrowersyjne, ale zawsze najważniejsze jest CO JESZ, a nie KIEDY JESZ.

Odkryj 6 banalnie prostych sposobów na lepszy sen.

Pamiętaj, że…

…późne jedzenie może zaburzyć Twój cykl snu.

Głównym problemem jest to, że możesz zwiększyć ryzyko wystąpienia refluksu.

Dlatego unikaj takich pokarmów jak:

  • pikantne produkty
  • kwaśne pokarmy
  • smażone lub tłuste potrawy

Należy również unikać środków pobudzających, takich jak kofeina. Nawet jedna filiżanka kawy może utrudnić zasypianie.

Chociaż nie ma idealnego czasu na zjedzenie każdego posiłku, powinieneś starać się zachować zdrowy wzorzec każdego dnia. Każdy ma inne ciało i inny harmonogram dnia pracy.

Staraj się trzymać tych ogólnych zasad:

  • Zjedz śniadanie w ciągu godziny od przebudzenia.
  • Zjedz obiad 4 do 5 godzin po śniadaniu.
  • Spożywaj kolację 4 do 5 godzin po obiedzie.
  • Jedz zdrowe przekąski między posiłkami.

Czas spożywania posiłków ma znaczenie, jednak zawsze najważniejsze pozostanie to CO ZJADASZ.


LUBISZ TO? UDOSTĘPNIJ:

5 liczba udostępnień
GD

Od najmłodszych lat temat zdrowia nie jest mi obcy. Jestem przede wszystkim aktywnym sportowcem i nie wyobrażam sobie innego życia. Od wielu lat poszerzam wiedzę na temat naturalnej profilaktyki zdrowotnej.
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x