fbpx

Oto powód dla którego powinieneś jeść kiszonki PLUS lista najzdrowszych kiszonek


2 komentarzy, 388 shares

Istnieją drobnoustroje, które znajdują się w organizmie człowieka i stanowią barierę przed szkodliwymi substancjami. To tzw. dobre bakterie.

Najwięcej dobrych bakterii znajduje się w jelitach, a dzięki obecności kwasu mlekowego, uznawane są za najlepszy naturalny probiotyk.

W jakich produktach znajduje się najwięcej dobrych bakterii? Jednym z takich produktów są KISZONKI.

Kiszonki to nie tylko ogórki kiszone

Mówiąc o kiszonkach, pierwsze na myśl przychodzą zazwyczaj ogórki kiszone.

Jednak do kiszenia idealnie nadają się inne warzywa oraz owoce. Należy pamiętać, żeby produkty były świeże, najlepiej zebrane z własnej działki.

Do kiszenia należy wybierać warzywa i owoce o dużej zawartości wody oraz cukru (w trakcie kiszenia spada zawartość cukru, więc są mniej kaloryczne). 

Lista wybranych warzyw i owoców, które można kisić:

  • ogórki,
  • kapusta,
  • śliwki,
  • jabłka,
  • gruszki,
  • marchewka,
  • buraki,
  • rzodkiewka,
  • kalafior,
  • czosnek.

Sekretem zdrowia kiszonek jest kwas mlekowy, który powstaje podczas procesu kiszenia.

Musisz wiedzieć, że to głównie kwas mlekowy wpływa na wzmocnienie Twojej odporności. Za moment dowiesz się, jakie inne właściwości zdrowotne mają kiszonki.

5 właściwości zdrowotnych kiszonek

Nie ulega wątpliwości, że jedzenie kiszonek wpływa pozytywnie na zdrowie. Warzywa oraz owoce w procesie kiszenia otrzymują dodatkowe składniki odżywcze i witaminy. 

Spożywaj kiszonki wiosną i zimą:

  • są źródłem witamin z grupy B oraz witaminy C,
  • są niskokaloryczne, dlatego poleca się je przy dietach,
  • zawierają sporo błonnika, dlatego pomagają na problemy związane z zaparciami,
  • zwiększają przyswajalność żelaza w organizmie,
  • wpływają korzystnie na paznokcie, włosy oraz skórę.

Pamiętaj, żeby nie gotować kiszonek. Aby cieszyć się pełnią ich właściwości zdrowotnych, powinny być spożywane surowe.

Zjadaj kiszonki, które zostały przygotowane w domowy sposób. Staraj się unikać tych znajdujących się w supermarketach. Jeśli masz problem z nadciśnieniem, uważaj z ilością spożywanych kiszonek.

Odkryj inne zdrowe produkty z kategorii SUPERFOODS >


LUBISZ TO? UDOSTĘPNIJ:

2 komentarzy, 388 shares
GD

Od najmłodszych lat temat zdrowia nie jest mi obcy. Jestem przede wszystkim aktywnym sportowcem i nie wyobrażam sobie innego życia. Od wielu lat poszerzam wiedzę na temat naturalnej profilaktyki zdrowotnej.

2
Dodaj komentarz

avatar
Rafał
Gość

Kiszonki to jeden z najlepszych sposobów, żeby wzmocnić naszą odporność poprzez wzmocnienie naszej flory jelitowej. Dobre bakterie zwalczają te złe 😉