5 pomysłów na tanie przekąski. Będziesz zdumiony!


20 liczba udostępnień

Zamów witaminę C z acerolą i natychmiast wzmocnij odporność: kliknij

Pewnie zauważyłeś, że obecnie coraz więcej osób wprowadza do swojej diety zdrowe i tanie przekąski. Zaczynają one dominować szczególnie w grupie dzieci i młodzieży.

Podczas przygotowywania przekąsek zwracaj koniecznie uwagę na ich wartości odżywcze tj. zawartość białka oraz błonnika.

Istnieje wiele przekąsek, których przygotowanie nie zajmuje dużo czasu, a do tego są tanie i sycące. Wybieraj zdrowe przekąski, które dostarczają od 100 do 150 kalorii dla kobiet i od 150 do 200 dla mężczyzn. 

Ponadto przekąski powinny zawierać co najmniej 15 gramów białka.

Dziś ułatwię Ci sprawę, ponieważ przygotowałem 5 pomysłów na zdrowe i tanie przekąski. 

Zdrowe i tanie przekąski

Oto one:

1. Kanapka z masłem orzechowym i bananem

Przepis jest bardzo prosty: 

  1. Posmaruj pieczywo masłem orzechowym,
  2. Plasterki banana połóż na pieczywie,
  3. Dodatkowo plasterki banana możesz polać miodem lub posypać cynamonem. 

Masło orzechowe jest bogate w białko i zdrowe tłuszcze. Dodatkowo, banany są bogate m.in w potas oraz błonnik. Takie kanapki powinny pomóc Ci utrzymać energię podczas dnia. 

2. Biltong

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że pierwszy raz słyszysz nazwę biltong.

Jest to mięso pochodzące z Afryki Południowej, najczęściej mięso strusie lub antylopy. Ta przekąska mięsna jest w pierwszej kolejności przyprawiana ( m.in sól, pieprz, ocet, kolendra), a następnie suszona na świeżym powietrzu.

W efekcie powstaje minimalnie przetworzona, niskocukrowa, wysokobiałkowa przekąska wolna od nieprzyjemnych konserwantów. 

Przekąska ta jest coraz częściej dostępna w polskich sklepach i mocno zyskuje na popularności.

Jest idealna na wzmocnienie podczas ciężkiej pracy. 

3. Krakersy domowej roboty

Są bardzo proste i szybkie w wykonaniu, a mogą dostarczyć Ci odpowiednią zawartość białka w trakcie dnia.

Szczególnie polecane są domowej roboty krakersy z nasion lnu, jajek, parmezanu i świeżego rozmarynu. Żeby wzmocnić działanie krakersów zaleca się zanurzenie ich w maśle orzechowym lub twarożku. 

4. Gorzka czekolada

Podejrzewam, że po przeczytaniu wstępu spodziewałeś się w tym miejscu obecności czekolady. Jako zdrowa przekąska do pracy poleca się głównie gorzką czekoladę. Może nie jest tak bogata w białko i błonnik jak inne produkty z tej listy, ale z pewnością zaspokoi Twój apetyt.

Nie wiem czy wiesz, ale badania wskazują, że przeciwutleniające związki flawonoidowe w ciemnej czekoladzie, która zawiera od 70 do 85 procent kakao, mogą pomóc zmniejszyć poziom stresu, działając przeciwko hormonowi stresu – kortyzolowi. To oddziaływanie powinno być bardzo pomocne podczas dnia pracy. 

Sprawdź również 5 powodów, dla których warto jeść dwie kostki czekolady codziennie

5. Awokado na pełnoziarnistych krakersach

Awokado to źródło zdrowych tłuszczów. Owoc ten jest mocno sycący i może okazać się wybawieniem podczas długiego dnia pracy.

Sugeruję spożywać połowę awokado dziennie, ponieważ zjedzenie całości dostarcza 240 kalorii. Połowa awokado zapewni odpowiednią równowagę energii i tłuszczów, a w efekcie łatwiejsze popołudnie w pracy. 

Jako bazę kanapki z awokado polecam, pełnoziarniste krakersy, które będą stanowiły zastrzyk błonnika.

Jeśli chciałbyś poszerzyć wiedzę na temat awokado to przygotowałem również opis 7 właściwości leczniczych awokado

Poznałeś już 5 przykładowych zdrowych i tanich przekąsek. Są łatwe do wykonania i bogate w białko oraz błonnik. Pamiętaj, żeby wybierać maksymalnie dwie przekąski w trakcie dnia.

Zdrowe przekąski sprawią, że będziesz zmotywowany, pełny energii, skupienia oraz dodatkowo zredukujesz poziom stresu.

Pamiętaj, że przekąska zawierająca 100-150 kalorii w zupełności zaspokoi Twój głód do czasu kolejnego posiłku.

Zamów witaminę C z acerolą i natychmiast wzmocnij odporność: kliknij


LUBISZ TO? UDOSTĘPNIJ:

20 liczba udostępnień
GD

Od najmłodszych lat temat zdrowia nie jest mi obcy. Jestem przede wszystkim aktywnym sportowcem i nie wyobrażam sobie innego życia. Od wielu lat poszerzam wiedzę na temat naturalnej profilaktyki zdrowotnej.
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x