7 zasad, dzięki którym będziesz obchodził swoje 100 urodziny


Czy i Ty również chcesz, jak Polka Jadwiga Szubartowicz mieć 111 lat, albo jak Duńczyk Christian Mortensen dożyć 115 lat, czy też jak Francuzka Jeanne Calment mieć 122 lata, bądź jak Egipcjanin Mohammed al Wasimy osiągnąć wiek 130 lat?

A może masz ochotę żyć jeszcze dłużej? M. Tombak twierdzi, że organizm ludzki może dożyć 150 lat. Niesamowite? A jednak możliwe!

Poznaj 7 zasad, stulatków, dzięki którym i Ty będziesz obchodził w zdrowiu swoje 100 urodziny

Oto one:

1. Nigdy nie najadaj się do pełna, zawsze bądź syty na ¾. Oznacza to, że stulatkowie na półwyspie Motobu zgodnie z wyznawaną od wieków zasadą Hara Hachi Bu, przestają jeść, zanim poczują się w pełni najedzeni.

2. Pamiętaj o niezbyt forsownym wysiłku fizycznym. Najbardziej długowieczni reprezentanci żyjący w górskim rejonie Nurrana co dzień są umiarkowanie aktywni, często spacerują i bawią się z wnukami.

3. Stosuj lekkostrawną dietę opartą głównie na roślinach bogatych w błonnik. Stulatkowie przyznają, że mięso spożywają rzadko, najwyżej raz w tygodniu. Ważne! Najwyższej jakości błonnik sprawdzony przeze mnie znajdziesz TU>>

4. Po intensywnej pracy fizycznej zawsze odpoczywaj. Z kolei po wysiłku intelektualnym wycisz się stosując medytację albo inną metodę koncentracji.

5. Wypij codziennie lampkę (125 ml) czerwonego wina, które chroni osoby długowieczne przed nowotworami i chorobami serca.

6. Unikaj stresów i zachowuj spokój ducha. Okazuje się, że za sędziwy wiek mieszkańców Ikarii odpowiada brak stresu, co w konsekwencji powoduje, że nie imają się ich niemal żadne choroby cywilizacyjne

7. Miej optymistyczne podejście do świata i ludzi. Pielęgnuj swój dobry nastrój i jak najczęściej się śmiej.

Proste zasady? Możliwe do wykonania, prawda?

Zanim w 100% przekonasz się, że warto je wprowadzić w życie… Posłuchaj…

Jak wydłużyć życie? Co mówią na ten temat najnowsze badania:

Otóż badania naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego prowadzone pod kierownictwem prof. Deana Cornish wykazały one, że po 5 latach u badanych osób, które żyły zgodnie ze „zdrowymi” wytycznymi, telomery (zakończenia chromosomów zawierające informacje genetyczne) wydłużyły się o aż 10%.

Z kolei u badanych mężczyzn, którzy nie zmienili stylu życia na zdrowszy, w ciągu 5 lat telomery skróciły się o 3%.

W młodości Twoje telomery są długie, jednakże wraz z upływem lat i starzeniem się Twojego organizmu ulegają one skróceniu. I wówczas wzrasta u Ciebie ryzyko uszkodzenia chromosomu.

Dzięki telomerom chromosomy tak szybko nie ulegają zniszczeniu.

Zdaniem D. Ornisha wyniki badania odnoszą się do wszystkich mężczyzn jak i kobiet, bez względu na stan ich zdrowia.

Czyli jednak można wydłużyć życie!

Naucz się TYLKO żyć zdrowo i już teraz przygotuj się na swoje 100 urodziny!

Pomyśl, ile rzeczy mógłbyś zrobić, ilu ludzi spotkać, jak wiele dobrego doświadczyć jak będziesz tak długo żył!

A na zakończenie powiem Ci coś jeszcze niesamowitego!

Ze statystyk wynika, że setki dożywa co 10-tysięczny Europejczyk i co 2,5-tysięczna Europejka. A zdaniem wielu naukowców, niedługo ludzie, którzy żyją ponad 100 lat nie będą już nas aż tak bardzo dziwić.

Z ostatnich doniesień ekspertów wynika, że pierwsza osoba, która dożyje 150 lat, już się urodziła. I może dzięki wskazówkom stulatków – które zastosujesz w swoim życiu tą osobą BĘDZIESZ WŁAŚNIE TY.

Jakie jeszcze zasady byś dodał do tych 7, które pomogą nam w zdrowiu dożyć 100 lat? Koniecznie napisz nam o tym w komentarzu!

Autor: Barbara Gawryluk

Dodaj komentarz

avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Tadek
Gość

Tak to prawda. 7 złotych zasad. Tak trzymać:)

Halina
Gość

Wydaje się, że w tych 7 punktach jest wszystko!
Może dodałabym: taniec, aerobik, muzykę, śpiew, w tym świecie żyje się przyjemniej i łatwiej:)

Zbyszek
Gość

Należy do tego dodać niezwykle istotne czynniki długowieczności.
1. Przyjaźnie i dobre relacje z ludźmi.
2. Szacunek dla starszych w społeczeństwie. Człowiek musi czuć się potrzebny i mieć po co żyć.(pokazują to wyraźnie badania np na Okinawie. U nas, niestety,jest z tym źle i coraz gorzej. Może warto uczyć dzieci i młodzież szacunku do starszych w ich własnym interesie 😉 )
3. Bardzo ważny jest też stan umięśnienia. Na Ikarii wykazano ewidentną korelację kondycji fizycznej z długowiecznością

Eustachijusz
Gość

Na pewno dobre, ale nie do spełnienia w Polsce!

Ala
Gość

Panie Eustachijuszu wystarczy pozytywne nastawienie i samodyscyplina i wszystkie zasady są do spełnienia. Życzę więcej optymizmu. Pozdrawiam gorąco.

wpDiscuz

log in

Use demo/demo public access

reset password

Back to
log in