fbpx

9 udowodnionych nawyków, które wydłużą Ci życie o kilkanaście lat


1 komentarz, 144 liczba udostępnień

To jest możliwe, aby żyć ponad 100 lat! Statystyki wykazują, że w Polsce żyje ponad 4 tys. stulatków. A z prognoz wynika, że będzie ich coraz więcej.

Z czego to wynika?

Otóż z tego, że coraz więcej ludzi dostrzega związek pomiędzy niektórymi zachowaniami, a długością życia.

Już nie jemy tylko po to, aby dostarczyć sobie paliwa na cały dzień. Ale wreszcie zrozumieliśmy, że nie tylko jedzenie, ale i sport, medycyna naturalna, pewne nawyki – znacząco wpływają na długość naszego życia.

Wreszcie współcześnie coraz więcej ludzi dostrzega związek pomiędzy zachowaniami prozdrowotnymi, a stanem ich zdrowia i długością życia!

Jak więc wydłużyć życie?

Poznaj 9 nawyków, które wydłużą Ci życie

1. Codziennie jedz zdrowe śniadanie

Jak się okazuje jedzenie śniadań obniża ryzyko poważnych chorób (cukrzycy, zawału, otyłości) oraz poprawia nastrój. Z badań naukowców z Atlanta’s Stress Institute wynika, że stulatkowie częściej jadali śniadania, niż osoby żyjące krócej.

Wniosek jest więc taki, że śniadanie wydłuża życie.

Jakie to śniadanie?

Otóż takie, którego bazę stanowią otręby pszenne oraz zmielone siemię lniane.

Wynika to z tego, że otręby oczyszczają tętnice, zapobiegając miażdżycy i chorobom serca, zaś siemię lniane doskonale chroni śluzówkę jelit i żołądka.

Dodatkowo oba produkty są bogate w błonnik i nienasycone kwasy tłuszczowe.

Zainteresowany jak zrobić najzdrowsze śniadanie? Przepis znajdziesz tu

2. Śpij 6-7 godzin dziennie

Ponieważ jeżeli będziesz spał mniej niż 6 godzin i więcej niż 7 godzin dziennie to zdaniem badaczy z Centers for Disease Control and Prevention oraz Europejskiego Stowarzyszenia Nadciśnienia Tętniczego będziesz narażony na takie choroby jak: otyłość, cukrzyca, choroby serca.

W takim razie odpowiednia ilość snu nie dość, że znakomicie zregeneruje Twój organizm, doda Ci energii to jeszcze wydłuży życie.

Zobacz, co się stanie z Twoim organizmem jak będziesz spał 6-7 godzin dziennie przez dłuższy czas. Odpowiedź w tym artykule

3. Kilka razy w roku zrób sobie urlop

Wieloletnie badania potwierdziły tezę, że odpowiedni odpoczynek od pracy i codziennych obowiązków wydłuża życie nawet o kilka lat.

Otóż badanie, które zostało opublikowane w czasopiśmie ”Psychomatic Medicine” wykazało, że mężczyźni wyjeżdżający co roku na urlop są 19% mniej narażeni na przedwczesną śmierć.

Również kobiety robiące sobie dwa razy w roku wakacje, były dużo mniej narażone na choroby serca, od kobiet stale pracujących.

4. Dwa razy do roku zrób ryżowy detoks organizmu

Oczyszczanie organizmu należy do najstarszych metod leczniczych. O potrzebie okresowych postów mówią filozofie wschodnie i wszystkie inne religie świata. Co ciekawe nawet w Starym i Nowym Testamencie jest mowa o poście.

Dlaczego detoks poprzez post jest ważny?

Ponieważ pomimo tego, że organizm funkcjonuje prawidłowo – to i tak pozostają w nim resztki toksyn oraz produktów przemiany materii, które gromadzą się i powodują choroby. Trzeba więc je regularnie usuwać.

Jak przeprowadzić ryżowy detoks?

Krok 1. Ugotuj 1 kg ryżu w lekko osolonej wodzie, a pod koniec gotowanie dodaj 3 pokrojone w kostkę jabłka. Całość gotuj do czasu jak zmiękną jabłka.

Krok 2. Ryż jedz 4-5 razy dziennie w dowolnych ilościach.

Krok 3. Na śniadanie zjedz porcję ryżu z dodatkiem 1 łyżki zmielonego siemienia lnianego.

Krok 4. W ciągu dnia pij: herbatki ziołowe (melisa, skrzyp, pokrzywa, rumianek, lipa, żurawina) oraz wodę mineralną i herbatę zieloną.

Krok 5. Kurację oczyszczającą przeprowadzaj 2 razy do roku przez 10-12 dni.

Dzięki regularnemu detoksowi nie dość, że oczyścisz się z zanieczyszczeń to jeszcze uchronisz przed wieloma chorobami i wydłużysz sobie życie.

5. Dwa razy do roku zrób kurację pyłkiem pszczelim

Jak się okazuje pyłek pszczeli również wykazuje działanie zapobiegające chorobom, oczyszczające organizm i wydłużające dzięki temu życie.

To on jest zasobny aż w ponad 200 różnorodnych związków o prozdrowotnym działaniu.

Sprawdź też artykuł, co da Ci jedzenie pyłku pszczelego przez 3 miesiące

Jest bogaty w łatwo przyswajalne witaminy, minerały, enzymy i białko, które zapewnią Ci dobre i długie życie.

Jak zrobić kurację pyłkiem pszczelim?

Krok 1. Pyłek (10 g) zalej letnią wodą odczekaj 3 godziny, dodaj 1 łyżeczkę miodu, 1 łyżkę soku z cytryny i wypij.

Krok 2. Nigdy nie spożywaj pyłku, który nie odstał kilku godzin. Wynika to z tego, że jeżeli pyłek się rozpuści, wówczas Twój organizm wykorzysta aż 80% składników biologicznych znajdujących się w pyłku.

Krok 3. Kurację prowadź przez 3 miesiące, pijąc co ranek na czczo 1 szklankę mikstury z pyłkiem pszczelim.

6. Codziennie jedz co najmniej 5 produktów bogatych w antyoksydanty

Istnieją takie pokarmy, które pomagają osiągnąć długowieczność, bo to one zapobiegają oksydacji, regenerują komórki mózgowe oraz dodają energii.

Czyli mają one ogromną zdolności do wyłapywania i neutralizacji wolnych rodników, które odpowiadają za szybsze starzenie się naszego organizmu oraz za nowotwory.

W takim razie wprowadź do swojej codziennej diety 5 produktów z poniższej listy:

  • Pomidory.
  • Buraki, marchew.
  • Maliny, jeżyny, truskawki.
  • Migdały, orzechy pecan.
  • Jabłka, śliwki.
  • Limonka, pomarańcze, cytryny, grejpfruty.
  • Winogrona, czerwone wino.
  • Fasola, groch, soczewica, ciecierzyca.
  • Zielona herbata.
  • Aronia, czarna porzeczka.
  • Borówki, jagody acai, goji.
  • Kakao naturalne, czekolada gorzka.
  • Sałata, rukola, natka pietruszki, szpinak.
  • Kapusta, kalafior, brukselka.
  • Grzyby shiitake, boczniak, pieczarki.

Ważna wskazówka: pamiętaj, że nie chodzi o to abyś jadł wskazane powyżej produkty tylko czasami. Nie wolno od nich wręcz odstępować! Codziennie należy spożywać 5 produktów, stale je zmieniając.

Ponieważ dzięki temu dostarczysz sobie całą masę różnorodnych składników odżywczych, warunkujących Twoje długie życie

7. Co rok w maju przeprowadzaj francuską kurację odmładzającą

Okazuje się, że można swój organizm odmłodzić i to w prosty sposób. Francuzi swoje piękno i dobre zdrowie zawdzięczają właśnie dzięki odmładzającej kuracji pokrzywowej.

Zobacz też artykuł, co się stanie jak będziesz jadł pokrzywę (12 korzyści) PLUS przepis na zdrowotny syrop z pokrzywy

Jej zaletą jest to, że pokrzywa ma sobie całą masę antyoksydantów, które unieszkodliwiają wolne rodniki odpowiedzialne za degenerację organizmu oraz choroby układu krążenia, Parkinson i Alzheimera, oczu, nowotwory oraz cukrzycę.

Jak masz przeprowadzić kurację odmładzającą?

Oto jej dwie wersje:

1.Świeżo wyciśnięty sok z młodych liści pokrzywy (1 szklanka) pij przez 2 tygodnie.

2. Pij 2 tygodnie napar zrobiony ze świeżych liści pokrzyw. Aby zrobić odmładzający napar, zalej 3 łyżeczki świeżych posiekanych liści pokrzywy ½ litra wrzącej wody. Ciepły napar pij 3 razy dziennie między posiłkami.

8. Pij codziennie 3 szklanki wody strukturalnej

Nie wiem czy wiesz ale najkorzystniejsze dla człowieka jest picie wody strukturalnej, bo to ona jest najbardziej zbliżona do tej, która znajduje się w komórkach naszego organizmu.

Jak wykazały badania jest to najzdrowsza woda na świecie!

Ponieważ to ona nie dość, że jest łatwo przyswajalna to jeszcze korzystnie wpływa na pracę przewodu pokarmowego, przyspiesza przemianę materii oraz zapobiega wielu chorobom.

Dodatkowo woda strukturalna stymuluje regeneracyjne funkcje komórek, co prowadzi do odmłodzenia skóry oraz całego organizmu.

Jak przygotować wodę strukturalną?

Krok 1. W garnku zagotuj wodę.

Krok 2. Ostudzoną wodę włóż do zamrażalnika na ok. 3-4 godziny lub na całą noc.

Krok 3. Jeżeli woda częściowo zamarznie, przebij lodową warstwę i zlej wodę do pojemnika.

Krok 4. Jeżeli woda całkowicie zamarznie, to zwyczajnie odczekaj aż samoistnie się rozpuści.

Teraz masz już wodę strukturalną o odmładzających i wydłużających życie właściwościach.

9. Posiadaj grono przyjaciół

Musisz wiedzieć, że zdaniem Naukowców z Uniwersytetu Brighama Younga samotność aż o 26 % zwiększa ryzyko przedwczesnej śmierci.

Badacze analizie poddali 3 milionów osób i jasno stwierdzili, że posiadanie grona przyjaznych nam znajomych znacząco wpływa na nasze zdrowie i wydłuża życie.

Tylko pamiętaj tu nie chodzi o wirtualnych znajomych z Facebooka, a o tych realnych, których możesz dotknąć, przytulić, szczerze porozmawiać.

Już wiesz, że jeżeli chcesz w dobrej formie żyć ponad 100 lat – to musisz do swojego życia wprowadzić 9 nawyków stulatków.

Oto nawyki w pigułce:

jedz śniadania
śpij 6-7 godzin dziennie
pamiętaj o regularnym urlopie
zrób ryżowy detoks dwa razy do roku
zrób kurację pyłkiem pszczelim
jedz 5 produktów bogatych w antyoksydanty
zrób francuską kurację odmładzającą
pij 3 szklanki wody strukturalnej
posiadaj grono przyjaciół

Te nawyki pomogą Ci wydłużyć życie nawet o kilkanaście lat.

Podoba Ci się ten temat? Zobacz też, dlaczego ludzie z Okinawy są wiecznie młodzi oraz 7 dodatkowych metod na długowieczność


LUBISZ TO? UDOSTĘPNIJ:

1 komentarz, 144 liczba udostępnień
Basia

Cześć, jestem Basia! Od wielu lat zgłębiam tajniki zdrowego życia i tego, jak naturalnymi metodami chronić swoje zdrowie.Piszę blog i poradniki, w których pokazuję, jak dbać o siebie i swoją rodzinę w sposób naturalny.

1
Dodaj komentarz

avatar
Jadwiga
Gość
Jadwiga

Dziękuję za świetne wskazówki.